- +36-20/3-89-89-89
- +36-20/3-90-90-90
- vurdon@vurdon.hu
Évjárat: 1963
Hengerűrtartalom: 5,4l Szín: sötétkék
Teljesítmény: 340LE Kivitel: Cabrio / CNV
Ára: $OLD!
"Joe papa"-így neveztük el, mert a kinti eladó Michigan-ben erre a névre hallgatott, így tiszteletből, ráragasztottuk, azóta mindig csak így emlegetjük kedves barátunk autóját: "Mikor hozod Joe Papát"? :) Szóval hazaért a tengeren túlról és a cél a makulátlan, kompromisszum mentes restaurálás volt. Igen, itt restaurálásról beszélünk, nagyon nem azonos a rendberakással, felújítással! Természetesen üresre bontottuk a karosszériát, leemeltük az alvázról. Futómű le, fék le, mindent csupaszra és mehetett minden a homokszóróhoz. A karosszéria az eredeti típustábla szerinti színkódot kapta "Daytona Blue" + a belseje a legendás "Saddle Brown", azaz nyeregbarna színt. A kettő kombinációja magáért beszél. A motort közben első túlméretre fúrtuk, új dugattyúk, gyűrűk, főtengely köszörülés, csapágyak, olajpumpa, vezérlés, fagydugók, szívócsonk, karbi, gyújtás, összes tömítés. 0km-es új motor lett. Váltó szintén felújítás (4 sebességes eredeti mechanikus), új futómű és fék-itt fontos megemlíteni, hogy maradunk a 63-ban még épp dobfékes és egykörös féknél az autentikusság jegyében, úgysem megy a Mecsek Rallyra. Miután elkészült a karosszéria és alváz, beépítettünk mindent. Kismillió elemből állt a gyönyörű belső restaurálás, a műszerek, keretek, díszek, gombok, keretek, karok, tartók... Külcsín tekintetében összes kéder, kilincs, lökhárító (ezen egy kisebb vagyon a tripla krómosból), díszlécek, lámpák. Értelemszerűen teljes villamossági felújítást is kapott, csoportkábellel, áramtalanítóval, generátorral, relékkel, csatlakozókkal, foglalatokkal, kapcsolókkal. Az első indítás itt is feledhetetlen volt...hosszú téli munka után mikor először megszólalt a dupla rozsdamentes rendszer...ajaj! :) A végeredmény a képeken látható, és le kell írni, hogy a finom tuning még hozzátett kicsit, hogy betyárosan jól megy, szépen dolgozik a gyári (!) sperr difi a mechanikus rövid kulisszás váltóval.
Tökéletesen, minden részletében, aprólékosan restaurált, ínyenc Corvette legenda. Egy éves munka volt szimultán több szakembernek, megállás nélkül. Az eredeti színkódok (külső-belső) alapján lett helyreállítva ez a 63-as modell, ami nyitó évjárata volt a C2 sorozatnak, ahonnan a Stingray név is kezdődik. Nem is hivalkodnánk a részletes, precíz elvégzett munkákkal, egy több száz képből és videóból álló összeállítás jár hozzá, de főbb vonalakban lentebb megtekinthető a folyamat. A restaurálás óta épp be lett járatva, 1700km-nél jár. Az ár nem egy csillagász agyszüleménye, hanem hűen tükrözi a 63-as detroiti futószalagról legördült állapotot, tehát semmi nem maradt ki a munkák során. Bátran mondhatjuk, egy autótörténeti ikon, igazi remekmű.
Chevrolet Corvette C2 327 CNV 1963