Bezár
Lista elrejtése
1
!Light corporate Masteck Media
02:22
2
Sea of thieves #Serge Narcissoff
02:38
3
Ready to go Mixaund
04:00
4
Admin A. A. Aalto
02:42
5
Stranded Tubebackr
03:20
6
Fresh up Tubebackr
03:00
7
#Epic Boss Battle Juhani Junkala
02:03
8
Cloud ten Tubebackr
04:03
9
All The Way Up Eddy
02:41
10
Dumb_as_a_Box Névtelen
01:42
11
Stay positive FSM Team
03:34
Lejátszási lista

Hogyan működik?

Szó szerint, hozni-vinni, bármit, bárhonnan, bárhová.

A főáru természetesen a járművek (autók, munkagép, traktor, hajó, motorkerékpár, jetski), illetve ezek alkatrészei, kiegészítői, de a kialakított szállítási csatornákat folyamatosan használjuk nem kizárólag járművek szállítására is. Értendő ez alatt akár egy komplett, egész konténert igénybevevő költözés, vagy csak egy doboz felvétele egy megadott címről és eljuttatása egy másik helyre.

A teljes folyamatot a megbízó beavatkozása nélkül bonyolítjuk le. Az alapvető paraméterek egyeztetése után szállítási szerződést készítünk, és a kedves ügyfélnek már csak a megérkezéskor kell ismét bekapcsolódni a folyamatba. A járműveket a második fázisban forgalomba is helyezzük.

  • • Európa
  • • Amerika (USA, Kanada)
  • • Egyéb (Dubai, Dél-Afrika, Mexikó, Kolumbia, Ausztrália, Japán)

A forgalomba helyezés szerint megkülönböztetjük a 30 évnél öregebb, muzeális minősítésű (OT) járművek forgalomba helyezését, erről bővebben az OT/FIVA lapfülön található információ, illetve a hagyományos, normál forgalomba helyezést. Ez utóbbi egészen bonyolult folyamatokat is megkövetelhet egy 3. országból, EU-s típusbizonyítvánnyal nem rendelkező járművek esetében.

Természetesen részfeladatokat is szívesen elvégzünk, vagy tanácsot adunk, illetve besegítünk, ha elakadt az ügyfél a bürokrácia útvesztőjében, vagy csak elvesztek iratok, azonosítók, stb.

EU

EU


Kezdjük a legegyszerűbbel. Európai a piacról folyamatosan, heti rendszerességgel importálunk járműveket. Főleg a németországi piac, ahol érdemes kotorászni, a régi mondás szerint: „német utak, német üzemanyag, német precíz szerviz” és ez mindent elmond. Nem egyszer mi magunk is elcsodálkozunk, hogy maradhat meg ilyen jellegű használati tárgy, gyakorlatilag légypiszok mentesen, több év és 50-80-100 ezer km futásteljesítmény után. Természetesen itt is segítünk a kiválasztástól a rendszám felszereléséig. 

A folyamat:

• kiválasztás, megvásárlás, fizetés
• szállítás
• forgalomba helyezés, műszaki vizsgáztatás, regisztrációs adó, eredetvizsga,
• névre írás
nevre-iras.jpg
mb-s500l_02_resize.jpg
» A kiválasztás


A kiválasztásnál bevetjük a több évtizedes tapasztalatunkat, egy hirdetés első ránézésre kecsegtetőnek tűnhet, de szakavatott szemnek már az eladó jellemzői alapján könnyen egy másik kiszemelt felé terelheti a figyeltünket. Ha megvan a kiszemelt jármű, az ügyfél számára és számunkra releváns információ az eladótól: pontos felszereltség, állapot, esetlegesen alvázszám, stb. a rendelkezésünkre áll, a megbízó végleges döntése alapján intézkedünk a szállításról illetve a kifizetésről. 

Jellemzően trailerrel szállítunk, nem bízva „a valaki elmegy az autóért és majd lábon elhozza”-ban, mert ha valami éri a járművet útközben, azért senki nem vállalja a felelősséget. A mi megoldásunk szállítmánybiztosítással rendelkező szállító cég, ami nemcsak biztonságos, hanem jócskán költséghatékonyabb is az előzőhöz képest, a kényelemről nem is beszélve.

A következő lépés a műszaki vizsga. Első magyarországi forgalomba helyezést kizárólag az NKH vizsgabázisok bármelyikén lehet elvégezni. Ha van a járműnek érvényes műszaki vizsgája EU-s országban, akkor ennek a honosítása is elég. Amennyiben nincs, akkor egyedi forgalomba helyezési eljárás keretében kap a jármű vizsgalapot, amely alapján szabja ki a NAV a regisztrációs adót. Teherjárműveknek nincs regisztrációs adó fizetési kötelezettsége, akárcsak az „E” autók esetében, de ez utóbbiaknál, ettől függetlenül le kell folytatni az eljárást.

Az utolsó fázis az okmányirodai ügyintézés (rendszám, forgalmi, törzskönyv), a vagyonszerzési illeték befizetése (az „E” autók illetékmentesek). Ezen fázishoz szükséges továbbá az ügyféltől egy kötelező biztosítás, amelynek a megkötéséhez biztosítjuk a szükséges dokumentumokat. Ha a jármű EU-ból érkezett nincs szükség származásellenőrzésre, viszont 2018. január 1.-től eredetvizsgára igen.

...és végül, a boldog tulajdonosnak a birtokba adás.

USA

USA


Ez az a rész, ami hatalmas érdeklődésre tart számot, de csak az igazán elhivatott, „autóba szerelmesek” merik meglépni, hogy belevágjanak egy ilyen, gyakran nem egyszerű, néha hosszadalmas, ugyanakkor tarkóbizsergető, hatalmas élményt nyújtó projektbe. Elértük a félezres konténerszámot, ami betöltésre került a tengerentúli telepünkön, és ez a szám ad némi egészséges önbizalmat.

A folyamat:

• kiválasztás, megvásárlás, fizetés
• belföldi szállítás a konténertöltési pontra
• szállítás
• vámkezelés
• homologizáció, lámpák átalakítása, stb.
• forgalomba helyezés, műszaki vizsgáztatás, regisztrációs adó
• "névre" írás
kivalasztas-01.jpg
kivalasztas-02.jpg
» A kiválasztás

Gyakran ügyfeleink rendelkeznek rokoni, baráti kapcsolatokkal, de ezek a megfelelő tapasztalatok hiányában igazából nem sokat érnek, ahogyan idehaza sem küldeném el a fogtechnikus unokahúgomat megnézni egy 1969-es Dodge Charger-t. A mi tapasztalati hátterünkkel már az első képek alapján sokkal többet tudunk meg a járműről, mint ha ők tapasztalat hiányában ott állnának mellette. Arról nem is beszélve, hogy a rokonok nem tudják exportra megvenni a járművet, csak a helyi adók, áfa (TAX) megfizetésével. Hogy tovább bonyolítsam az eleve nem egyszerű folyamatot, tudni kell, hogy az amerikai kereskedők nem szeretik az exportot. Nekik az az üzlet, ha ott vesszük a járművet náluk, veszünk rá fel hitelt, kötünk rá ilyen-olyan biztosítást, garanciát és fizetünk egy csomó adminisztrációs díjat. A publikus oldalakon a tisztességes kereskedők a hirdetéseikben feltüntetik alul, az „apró betűs” részben, hogy a vételár nem tartalmazza még a hirdetés és papírmunka díját, sőt a kereskedő hasznát sem (dealer fee). A gyakorlatlan, figyelmetlen vásárló, viszont csak a fizetés pillanatában szembesül azzal, hogy a hirdetett vételár nem azonos a fizetendővel.

Fontos megemlítenünk a különféle reklámoldalak létezését, ahol rengeteg járművet lehet találni, de sem telefonszám, sem más közvetlen elérhetőség nincs az eladókhoz, csak az oldalon keresztül lehet érdeklődő üzenetet küldeni. Ezen oldalakról a vásárlás szinte egyáltalán nem kivitelezhető, csak felesleges idő és energia pocsékolás.

Kecsegtetőnek tűnhet továbbá egy magánszemélytől a vásárlás, de ki mer egy hirdetés alapján sok ezer, nem egy esetben több tízezer dollárt elutalni egy jól kinéző hirdetésre? Nem is ajánljuk ezt! Mindenesetben felvesszük az eladóval a kapcsolatot, megpróbáljuk beazonosítni a kilétét, a forgalmi engedélyben szereplő név, személyi igazolvány, bankszámlaszám alapján. Ha egyeznek az adatok, akkor majdnem biztos, hogy rendben lesz az üzlet.

Ha nem egy egyedi, klasszikus jármű a kinézett alany, akkor igyekszünk olyan kereskedői oldalakról vásárolni, ahol kapunk állapotlapot a jármű mellé és/vagy garanciát is tudunk vásárolni az állapotra. Természetesen kereskedői regisztrációval rendelkezünk a legnagyobb aukciós felületeken (Manheim, Carmaxauctions), továbbá a sérült autós oldalakon (Iaai, Copart, Adessa) is, és folyamatosan jelen vagyunk a világ élvonalába tartozó veterán autós aukciós eseményeken (Barett-Jackson, Mecum, Auctions America).

A kedves ügyfél elképzelései alapján keresünk megfelelő járművet, és készítünk ajánlatot akár a teljes procedúrára, vagy csak részfeladatokra. Például ha van kint egy már meglévő járműve, mi csak elszállítjuk a megadott címről, exportáljuk, vámkezeljük, stb., ami éppen szükséges.

Ha megvan a jármű, minden esetben szerződést kötünk, amiben a részleteket, illetve várható költségeket rögzítjük, hogy ne legyenek meglepetések az ügymenet folyamán.
» Belföldi szállítás

Az USA-n belül szinte mindenki egy online felületet használ a szállítások megrendelésére. Átlag $0,50/mérföld, amivel kalkulálunk, de ettől lehetnek eltérések. Például ha zárt trailerben kell szállítani, vagy ha a felvételi pont olyan rejtett, a forgalmas útvonalaktól távoli helyen van, ahonnét csak nagy kitérővel tudja felvenni a járművet a szállítónk. A megérkezéskor állapotlapot és fotósorozatot, videót készítünk, amit természetesen továbbítunk a megrendelőnek. A tárolás nálunk kizárólag zárt, fedett, biztonságos helyen van. Ez nagyon fontos momentum.
» Szállítás a kontinensek között

Amikor megérkezett a mi raktárunkba a szállítandó jármű és a hozzá tartozó dokumentumok, megtervezzük a konténerbe való betöltését. Figyelembe kell venni a méreteit, az adottságait, hogy milyen más járművel lehet optimálisan összepárosítani, szem előtt tartva az esetleges ügyfélkéréseket is. A berakodást nagy tapasztalattal rendelkező kollégáink végzik, akárcsak a majdani kiszedést. 2018-ban elértük az 500-as konténer számot, amit kis csapatunk bonyolított le. A betöltésről is készül dokumentáció és fotó. Ezt követi a kikötőbe történő szállítás, majd az Államokból való kiléptetési vámeljárás következik a folyamatban, végül a hajó rakodása és kifutás a kikötőből. Valamennyi konténer befoglalásra kerül az útjára, hasonlóan, mint egy repülőút során az utasnak, megvan a pontos helye, ideje, menetrendje a szállításnak. A tengeri út alatt folyamatosan figyelemmel kísérjük egy applikáción keresztül, hogy merre jár a kis „csomagunk”, nem szokott nagy késés lenni a folyamatban, szinte óramű pontossággal érkezik a célkikötőbe a hajó. Rotterdam a bejáratott fogadó kikötő, ahol a vámkezelést elvégezzük és vasúton továbbítjuk a konténert a végállomására, ami jellemzően Budapest. Ettől lehetnek eltérések, hiszen érkeznek konténereink más EU-s országokba is. A vasút a leggyengébb láncszem a folyamatban, nehezen nyomon követhető, hogy pontosan merre is jár a konténer, ezért a bontás időpontja is csak körülbelül határozható meg. A bontás a legszebb mozzanat, amikor a szigetelt konténerajtót kinyitva kiáramlik az addigra jócskán hőmérsékletét vesztett floridai levegő. Járműfajtától, és a szállítótól függően van, egy úgynevezett bontási díj, ami tartalmazza a kiszedés költségeit, a konténer mozgatás és a leadásával kapcsolatos díjakat a világ ezen oldalán. De - és ez a legfontosabb - hogy megérkezett a várva várt beteljesült álom, ami mindenért kárpótolja az ügyfeleinket.
» Vámkezelés

Miből is adódik a fizetendő közterhek összege? A következő számtanpéldák bonyolultnak tűnhetnek, de nem kell megijedni. Amikor megvan a konkrét jármű, minden esetben a lehető legpontosabb költségvetést készítünk, hogy a kedves ügyfél tudjon kalkulálni anyagi javaival.

A számlaérték alapján az EU-ba való belépéskor az adott tagállam vámhatósága a hatályos vámjogszabályok alapján állapítja meg kirovandó vámterhet. Azt gondolhatnánk, hogy a vételárból számolandó a vámteher összege. Sajnos nem. A járművételárához hozzá kell adni a szállítási díjat és a szállításbiztosítás összegét is, ezt nevezzük vámértéknek, ehhez jön hozzá a vámösszege és az egészhez az ÁFA.
Példa: Vettünk egy személygépjárművet $5000-ért, $2000 volt a szállítás, $130 szállításbiztosítás. Ez összesen $7130, ez lesz a vámérték. A személygépjárművek vámja 10% ez $713, mindösszesen $7843, és erre jön az ÁFA.


Vámtarifák:

• motorkerékpárok: 1,6-6,0% (motormérettől függően)
2018.07.01.-től a Harley Davidsonokra +25% vámköltséggel kell számolni az EU szabályozásnak megfelelően. Sajnos.
• személygépjárművek: 10%
• tehergépjárművek: 18-22% (motormérettől függően)
• hajó, jetski, mindenféle úszóalkalmatosságok, 1,2-2,2% (több összetevő függvényében)

Hollandia élve az EU tagállami lehetőségével úgy döntött, hogy a 30 évnél öregebb járművekre magánszemélyeknek nem kell vámot fizetni, csupán 9% ÁFÁ-t (2019.01.01.-től), amit mi örömmel el is fogadunk tőlük és ki is használjuk ezt a lehetőséget.
» Vámkezeléssel kapcsolatos egyéb költségek

A vámkezelést minden esetben egy megbízott speditőr cég végzi el, aminek a vámképviseleti díja 50-400EUR között van, jellemzően a járműfajta függvényében.

Vámkezeléssel kapcsolatos, esetlegesen felmerülő pluszköltségek (nem jellemzőek, de a korrekt tájékoztatás része ez az információ):

• Váminspekció, vámszemle (4-800EUR). Ha egy konténert kijelölik vámszemlére, annak díja van. Sajnos, az ehhez való mozgatás, papírmunka, valamint a szemle is pénzbe kerül.
• Konténer késés, túltárolás (100-200EUR). Ez az a tétel, amit még a rutinos, régi ügyfeleink sem értenek. A konténer bérelt, meghatározott időre kapjuk, meghatározott díj fejében, ami benne van a szállítási díjban. Ez jellemzően elég a vámkezelés, a vasúti szállítás és a bontás napjáig. De van, hogy ezt az időt túllépjük, akár egy vasúti késedelem miatt, akár egy vámszemléből kifolyólag, ilyenkor a konténeres cég kiszámlázz az időtúllépésre nekijáró bérleti díjat. Néhány éve párnapos késésből semmi probléma, vagy költség nem keletkezett, viszont ez az utóbbi években bizony szigorúan felszámításra kerül a konténeres cégek részéről. 

Ezen költségek, természetesen megoszlanak a konténerben szállított termékek, járművek közt.

Megjegyzésként, a sok év alatt beleestünk néhány vámszemlébe, de soha nem került megállapításra bírság, nem kaptunk elmarasztaló jegyzőkönyvet. Ez annak köszönhető, hogy a konténerben minden szigorúan deklarálva van. A „rakományjegyzék” mindig pontos és a valóságnak megfelelő.
» Homologizáció

Ez általában a lámpák átalakítását jelenti, de típus- és modell függő, mire is van szükség a sikeres műszaki vizsgához. A legprofibb LED-es átalakításokat hajtjuk végre a járműveken. Felkészült kollégáink nem ijednek meg semmilyen egyedi megoldásokat követelő feladattól. Erről bővebb információ, illetve Referenciák a Szerviz-alaktrész/Lámpa átalakítások menüpontban találhatóak.
» Forgalomba helyezés, műszaki vizsgáztatás, regisztrációs adó

Hogy kis országunkban forgalomba kerülhessen a jármű, szükség van egy EU-s típusbizonyítványra (COC) a hivatalos márkaképviselettől, vagy EU-s forgalmi engedélyre, hogy felkerülhessen a magyar rendszám a tengerentúli járművünkre.

Sajnos minden ország, akármilyen okmánya nem felel már meg, ezért minden projektet, egyediben csinálunk, kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot ezügyben.

A következő lépés a műszaki vizsga. Első magyarországi forgalomba helyezést kizárólag az NKH vizsgabázisok valamelyikén lehet elvégezni. Hiába van a járműnek érvényes műszaki vizsgája EU-s országban, sajnos ennek a honosítása már nem lehetséges 2021.01.01-től. Egyedi forgalomba helyezési eljárás keretében kap a jármű vizsgalapot, amely alapján szabja ki a NAV a regisztrációs adót. Teherjárműveknek nincs regisztrációs adó fizetési kötelezettsége, akárcsak az „E” autók esetében, de ez utóbbiaknál, ettől függetlenül, le kell folytatni az eljárást.

Az utolsó fázis az okmányirodai ügyintézés (rendszám, forgalmi, törzskönyv), a vagyonszerzési illeték befizetése (az „E” autók illetékmentesek). Ezen fázishoz szükséges továbbá az ügyféltől egy kötelező biztosítás, amelynek a megkötéséhez biztosítjuk a szükséges dokumentumokat. Ha a jármű EU-ból érkezett nincs szükség származásellenőrzésre, viszont 2018. január 1.-től eredetvizsgára igen.

...és végül, a boldog tulajdonosnak a birtokba adás.

Egyéb országok, térségek

Egyéb országok, térségek


A világ sok pontjáról hoztunk és vittünk is már járműveket (Dubai, Dél-Afrika, Mexikó, Ausztrália, Japán), de ezek nem folyamatos, vagy csak ritkán előforduló megrendelések.

Ezzel kapcsolatban vegye fel velünk a kapcsolatot és kérje ajánlatunkat az elérhetőségeinken.

Akihez fordulhat:

Éder JánosVURDON
  KÉRJE AJÁNLATUNKAT! Ajánlatkérés