Bezár
Lista elrejtése
1
!Light corporate Masteck Media
02:22
2
Sea of thieves #Serge Narcissoff
02:38
3
Ready to go Mixaund
04:00
4
Admin A. A. Aalto
02:42
5
Stranded Tubebackr
03:20
6
Fresh up Tubebackr
03:00
7
#Epic Boss Battle Juhani Junkala
02:03
8
Cloud ten Tubebackr
04:03
9
All The Way Up Eddy
02:41
10
Dumb_as_a_Box Névtelen
01:42
11
Stay positive FSM Team
03:34
Lejátszási lista

Riport a VURDON restaurátorával

Médiamegjelenések

Riport a méltán elismert VURDON.hu aranykezű, vezető Restaurátorával, Szíjártó Balázzsal.

Kedves ügyfelünk azt kérte tőlünk, hogy olyan autója legyen, amit csak használni kell, lehetőleg hasonlítson az újhoz, de annál kicsit legyen szebb. Így, egy komoly egyeztetés-tervezés után végül megállapodtunk egy teljes, átfogó, minden részletre kiterjedő felújításban.

2012 őszén kezdtük el a munkát. Először is szétbontottuk üres felépítményig, majd a felépítményt is leszereltük az alvázkeretről, végül csak csupasz elemek voltak már előttünk. A lakatos munka a felépítmény hibáinak javításával kezdődött, ami nem volt egyszerű, ugyanis az alapvetően üvegszálas műanyag karosszériát egy acél váz tartja össze, ami gyárilag bele van sütve, nehéz hozzáférni, sokszor bravúros megoldásokra volt szükség. Az alvázat és bizonyos elemeket (pl. futómű, tartók, konzolok, stb.) elvittük homok fújatni és utána kezdtük javítani. Az alváz nagyon rossz állapotban volt (típusbetegség), több, ezidáig rejtett helyen kritikusan el volt gyengülve a rozsdától, máshol alattomosan belülről kezdte ki a korrózió. A lakatos munka végeztével örök életűre porfestettük kívül-belül. A fényezőnél sok gondot jelentett a felépítmény fix hézagainak beállítása, ami elvileg nem állítható. A Corvettek ugye műanyag felépítménnyel bírnak és nincs olyan csavaros, vagy kalapálható, alakítható lehetőség, mint a fémnél, hiszen törik, reped, nagyon kényes. Igaz, cserében könnyű. Végül a választott árnyalatú sárga fényezés került rá, ami gyönyörű lett, nagyon látványos, ízléses, harmonikus az autó stílusával. Minden tömítőzés, alvázfestés szintén elkészült. Közben a műhelyben a motort, váltót és differenciált szétszedtük. A motor kopott volt, még eredeti, tehát 350-esből 383 épített ún Stroker tuning motor lett belőle kovácsoltvas fődarabokkal, Új főtengelyt, hajtókarokat, nyugvó és hajtókarcsapágyakat, olajpumpát, speciális tuning vezérműtengelyt, vezérmű láncot+lánckerekeket, a hengerfejek is fel lettek újítva, nagyobb szelepeket kapott és új fészkeket, görgős himbasort és komoly portolást. Kívül polírozott szívócsonkot, 4 torkú, egyedi építésű porlasztót, teljesen új gyújtórendszert, vízpumpát, fagydugókat, stb. Mindezek eredményeként most 400Le teljesítményre képes padon mérve. A váltó szintén mindenből újat kapott, de kiegészítésképpen heavy duty és shift kit-is került bele a megnövekedett teljesítményhez méretezve. Nagyon fontos, hogy arányosítva a fordulatszám/nyomaték módosuláshoz, új, módosított konvertert is tettünk bele. A differenciálmű összes csapágya, szimmeringje, sperr lamellái, tömítései mind újak és persze precíz hézagolást kapott. Az üres alvázkeretre felszereltük a teljesen új futóműalkatrészeket, majd a féket, aminek szinten minden eleme vadonatúj. Ezután az üzemanyagrendszer következett, új tank, új csövek, új pumpa. Beemeltük a motort és a váltót, rögzítettük az összes fődarabot, majd az új karosszériatartó pogácsák felerősítése után magát a felépítményt. Az összes mechanikai segédberendezés beépítése következett milliónyi viszontagsággal, amit részletezni hosszú. A kipufogórendszer teljes lehajtása egy 2, 5-os aluminizált csőből, így a hengerenkénti kerámiabevonatos leömlőktől a polírozott rozsdamentes dobokig kanyaroghatott már a rendszer, erős, minőségi felfogatásokkal. A teljes elektromos rendszer fel lett újítva, értve ez alatt a csoportkábel kötegeket, minden csatlakozót, relét, foglalatot, kapcsolót, izzót, biztosítéktáblát, rádiót (gyári köntösben modern tudással). A munkák alatt elkészült a kárpitos, az ügyfél által kért, eredetire nagyon hasonlító, patinás anyagból készült belső elemekkel. Eredeti helyen a steppelések, varrások. Padlószőnyeg, ülések, targa tető, műszerfal, konzol, ajtókárpitok, hosszú a lista, kiemelkedően szép lett. Az első indítás nagyon emlékezetes lett, meg is örökítettük. Csodaszép, öblös lett a hangja, könnyen indult, öröm volt hallani. Új, a kornak megfelelő stílusú felniket kapott BF Goodrich gumikkal. Mikor minden összeállt, jöhetett a muzeális minősítés és a műszaki vizsga, majd az okmányirodai rendszám és forgalmi felvétel. 2014 márciusában készült el kb. 2 év intenzív munka után, mindenki megelégedésére, a Tulajdonos kirobbanó örömére. Íme a végeredmény.